miercuri, 22 aprilie 2009

Ziua planetei

Azi e ziua planetei. Probabil că voi auzi deseori pe parcursul zilei de azi sloganul "salvaţi planeta". Să o salvăm de la ce? Avem puterea să ne strângem în grupuri mai mari şi să salvăm planeta? Aşa de uşor să fie oare?
Eu nu cred că avem cum să salvăm planeta. Nu avem cum să îi convingem pe americani să îşi cumpere maşini care să consume sub 20 %, nu cred că avem cum să oprim combinatele poluante ale niciunei ţări, nu avem cum să îi educăm pe cocalari (căci e imposibil a educa nesimţirea personificată) să nu mai arunce gunoi din maşină, să nu mai arunce aiurea gunoi, în general (un gunoi face gunoi şi îl aruncă peste tot - asta e varianta scurtă a uneia dintre definiţiile cocalarului), nu avem cum să îi convingem pe brazilieni să nu mai taie jungla, etc.
Dar să încercăm şi o abordare mai pozitivă a situaţiei: nu aruncaţi gunoi pe jos, strângeţi hărtie şi reciclaţi, plantaţi un pomişor, fiţi prietenii planetei. În mod normal urma şi sfatul "mergeţi cu bicicleta", dar încerc să nu fiu ipocrit: de când mi-am luat maşină, merg şi până în spatele blocului motorizat, aşa că...
La Multi Ani Terra !

5 comentarii:

  1. pai e logic ca n-ai sa poti sa-i faci pe altii sa fie atenti cita vreme tu faci excese...
    cred ca esti prea fatalist, totusi... sint atitea asociatii ecologice, chiar si in Romania, si functioneaza!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mda, dar eu m arefeream la faptul ca marii poluatori sunt cei care nu pleaca urechea la un Copacul de hartie sau mai stiu eu ce asociatie de plantat puieti. Desigur, optiunea de a sta cu mainile in san nu este de urmat, dar cred ca aceste asociatii nu au cum sa schimbe fata planetei (stiu ca suna pompos). Ele pot eventual sa indioseze pe unii ca mine si ca tine care oricum nu se omoara cu aruncatul de gunoi aiurea, care oricum nu poluam atat de tare incat sa punem in pericol echilibrul natural.

    RăspundețiȘtergere
  3. ai dreptate cind spui de marii poluatori. numai ca astia mici isi scutura scrumierele in intersectie. pe astia ii putem trage de urechi. pe aia mari ii putem boicota. dar e o problema aici, ca da ca ii boicotam, necumparind produsele, de exemplu, una ca ne privam noi si a doua ca ramin oameni fara locuri de munca. e cu dus intors. din pacate trebuie actionat repdede si radical. se va lasa cu varsare de singe :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Cator persoane le-ai facut observatie ca incalca regulile bunului simt draga mea Aida?
    Eu m-am lasat, caci retardatii de la noi sunt mai violenti ca retardatii din Germania sau Franta... Si am o viata de trait...

    RăspundețiȘtergere
  5. stii ca mi-a zis cineva ca n-a citit nicaieri legile de care vorbesti??
    anyway, sintem in plina Miorita: ne plingem si nu facem (mai) nimic, ca nu a mai fost loc de povestit.

    RăspundețiȘtergere