sâmbătă, 30 mai 2009

Vlad Ţepeş

Hmm, chiar mă gândeam zilele astea la un răspuns oferit de Aida la unul dintre subiectele mele. Deşi eu nu cred în reeducare, majoritatea românilor - cel puţin asta e percepţia mea - îşi doresc un Ţepeş la conducere, îşi doresc un conducător autoritar, ba chiar dictatorial, un om care să impună cu forţa un anumit sistem de valori. Desigur, când ne gândim la un astfel de lider fiecare dintre noi are în minte propriul sistem de valori care sa fie - eventual - impus maselor. Mie de exemplu mi-ar plăcea un sistem social în care legea să fie respectată, legiuitorul să nu dea legi ilogice, oamenii să fie conştiincioşi şi binevoitori, să nu existe această luptă pentru "a fi numărul unu", să existe competiţie constructivă ci nu distructivă, să existe un soi de "toţi pentru unul şi unul pentru toţi", etc. Cred că aţi prins ideea. Altcineva poate că îşi doreşte ca dictatorul să impună legi de genul: toată lumea sa unmle goală la mare, e interzis să faci sex cu lumina stinsă, la depaşirea 35 grade celsius anunţate la meteo toată lumea sa umble goală pe stradă. Iar, nu mai insist, aţi prins ideea. Altcineva poate cere legi care să avantajeze indivizii puternici iar pe cei slabi societatea să îi elimine, numai cei care reuşesc în viaţă să se bucure de avantajele unei vieţi decente, restul să stea la marginea societăţii şi să plătească cens învingătorilor. Un sistem pe baza căruia, dacă ai BMW ai voie să încalci toate regulile de circulaţie, ai voie să parchezi unde vrei, ca doar nu îţi poate face nimeni nimic, e lege!! Nu mai insist.
Oare acest Ţepeş nu există el oare la o scară mai mică şi în zilele noastre? Nu aţi auzit de Mobutu Sesecucu, de Kim Il Jon sau cum l-o chema pe liderul Coreei de Nord, nu exista Fidel Castro, nu există Kmerii Roşii, Talibanii, etc?? Nu a existat pe pielea noastră Ceauşescu şi regimul comunist? Deşi m-am declarat filocomunist, se pare că în raţiune nu sunt foarte pregătit să mă întorc la ţiganca cu seminţe, la traficul cu săpun Fa şi ţigări Kent, la guma tare ca gheaţa, la coada pentru salam şi la raţia de ulei luată cu buletinul părinţilor. Nu mai vreau curentul oprit (aiurea e ca uneori mi se mai opreşte curentul şi "în zilele noastre"), nu mai vreau sa urc pe scări (acum stau la 8 nu la 3 ca până acum), nu mai vreau vremurile alea. Nu le mai vreau cu totul, vreau doar ce era bun din ele.
Eu nu vreau un Ţepeş. Vreau un Carl XVI Gustaf, un Harald V, Tarja Hanlonen, Margareta a II-a, etc. Cred ca e diferenţă de atitudine...

3 comentarii:

  1. nu stiu la ce raspuns te referi :(
    "oamenii constiinciosi" - frumos, dar nu (prea) exista, de aceea avem legi din ce in ce mai aspre. din pacate am ajuns ca legea sa ne limiteze libertatile in loc sa le dea friu liber. zic din pacate pentru ca e din cauza noastra, nu ne stim limitele noi, astia bogati / rasisti / minoritari / elite de orice fel samd.
    mda. in teorie se poate coace un sistem care sa cuprinda "ce e mai bun din toate", dar e nevoie de vointa politica pentru a-l concepe si apoi a-l realiza mai apoi.
    stii tu de unde se poate cumpara asa ceva?

    RăspundețiȘtergere