luni, 6 iulie 2009

Fiind băiet, mergeam la şcoală

Hmmm, stăteam acuşica de vorbă cu o scumpă domnişoară şi evocam (mai mult eu) vremurile trecute când mergeam la şcoală.
Pare ceva destul de îndepărtat dar de care mă leagă foarte foarte multe amintiri foarte plăcute, deşi trebuie să recunosc că nu eram dintre cei studioşi...
Mi-am adus aminte de diriga' mea din generală, "tovarăşa" Voiculescu, de învăţătoarea mea, "tovarăşa" Bălu Mihaela. Pe diriga - profesoară de sport - mi-o amintesc ca fiind o persoană de o candoare deosebită, un om făcut pentru a lucra cu elevii. Învăţătoarea mea era tare tinerică pe atunci, noi am fost prima generaţie de prichindei pe care a învăţat-o carte. Era desigur foarte sexy şi îmi mai aduc şi acum aminte de ţinutele ei; în unele zile lăsa să se ghicească o silueta angelică pe sub hainele comuniste pe care era nevoită să le îmbrace, dar dncolo de "sistem" era - mă repet - foarte sexy. La chimie am "rămas" prima data într-a 7-a, nu mai ştiu cum se numea "tovaraşa", dar ştiu ca avea o figură de femeie dură. A venit mama şi a stat de vorbă niţel cu aia, mi-a tras o chelfăneală ca să mă pun cu burta pe carte, şi asta a fost, mi-a ieşit în cele din urmă 8 pe trimestrul 3, ca să nu rămân pe vară. Bag sama că duduia nu mă avea la ficaţi (pe mine??? eram mai cuminte ca o fată... sau poate de asta, scorpia dracului...) pentru că într-a 8-a am păţit exact la fel... Asta era mic copil, să o vedeti pe doamna ailaltă de sport (că erau două), era cea care îi bătea efectiv pe toţi copii. Tovaraşa profesoară Nedelcu (scris corect, fără greşeli, cu întreaga titulatură :) ). Era responsabilă cu organizarea deplasărilor când mai venea Tovarăşul Todor Jitcov, Herich Honecher şi alţii, că ne duceau cu steguleţe, îmbrăcaţi în pionier să îi întimpinăm veseli pe vizitatori... O ştiau de frică până şi cei care mai apoi au devenit delicvenţi "cu acte în regulă", a se citi cu ani bunicei de pârnaie - să îmi fie iertată expresia. Aveam o frică viscerală de femeia asta, când o vedeam îmi controlam fiecare gest, nu care cumva să o enervez pe dihanie... Cel care cădea în păcat lua un şut (din ăla cu elan...) drept în partea moale dorsală organismului... 3 zile nu cred că mai era logic posibil să facă cineva caca prin acel loc... Waw, profa de fizică, care avea expresii pe care le mai uzitez şi acum. "Te doare? Elevul: rau? Păi ce mă, poate să te doară şi bine"? Sau profa de mate, doamna Popârceanu, o elegantă apariţie care - în ciuda faptului că se apropia de pensionare - mai avea răbdarea să ne dădăcească până învăţam teoremele alea (eram bunicel la geometrie, de fiecare dată îmi ridicam media cu câte un 9 sau un 8). Apoi dirigu din complementară... Bine, acolo aveam 2 zile şcoală şi 3 practică, a se citi mima şi mers la film. Şi profa de UTLM din liceu, era un mare pedagog al sistemului românesc de învăţământ, cred că a ieşit la pensie. Zapan de istorie, tot în liceu. La ăsta era clasa plină, nu ştiu cum făcea, dar orele lui de istorie erau savurate de mai toţi elevii. La facultate îmi aduc aminte de d-na Marica, o tânără - pe atunci - asistent universitar cu un dar rarisim de a explica. Practic nu ne duceam la cursuri, toată lumea venea la seminarii. Desigur, Tudorel Butoi este un geniu, atât al psihologiei judiciare cât şi a tehnicilor de predare ( a "adus" detectorul de minciuni in ţară şi a perfecţionat tehnicile de folosire; cică veneau americanii în vizită de lucru şi luau notiţe, că la ei procentajul era de 35 - 45 % iar la noi de 75 - 80 % infractori care "cădeau" ca urmare a folosirii detectorului). Gândiţi-vă, cursul domniei sale era după o "gaură" de o oră jumate. Nu numai că nu pleca nimeni acasă (mergeam la o bere şi reveneam sau stăteam pur şi simplu de vorbă unii cu alţii) dar veneau studenţi special pentru acel curs (începea undeva la 6 jumate sau aşa ceva). Florian Tănase era şi el un bun profesor, alături de asistenta sa Letiţia Dobranovici, o persoană care a descoperit psihiatria întâmplător la vârsta de 8 ani, vârstă de la care s-a apunat să o studieze. Rar vezi o persoană care să inspire atâta pasiune pentru ceea ce face, aşa cum o fac doamnele Marica şi Dobranovici. Şi doamna de psihosexologie, Diana Vasile... Mulţi din facultate, mulţi din liceu, mulţi din şcoală.
Mulţi, pe care dacă m-aş apuca să îi "povestesc" aici sigur aş face un subiect atât de mare că nu ar avea loc pe o pagină din asta de blog.
Tutror le port acum sinceră recunoştinţă şi respect.

5 comentarii:

  1. si mie profii imi sunt cele mai dragi amintiri,zeci de zeci

    RăspundețiȘtergere
  2. hai ca am chef sa delirez pe amintiri.
    ''liceu,cimitir al tineretii mele,
    pedanti profesori si examene grele.''

    zeci de zeci au fost profii ,nu cazurile.incapand de la cls 1 pana la cls 20.am avut 4 invatatpare,deci m-am obisnuit sa-i schimb.
    nu am amintiri haioase,am fost un copil model,anost adica.profu de rom era unu nervos,cu mustata complicata si eu in prima banca.acum nu mai e,cred ca de inima a si murit,profa de mate era nevasta profului meu de pian,un gentleman perfect.nu sufla musca la mate desi tipa niciodata nu a ridicat tonu,unguroaica,rasfoia tot catalogul,eram inghetati,si spunea f.c.o.m.,numele meu.niciodata mai mult de 9 in oral.astia i-au pus o bomboana pe scaun.circu dracului.desi nu-s sigura ca in´tentionat.
    am avut un prof de geogra in liceu,ultraelegant si emancipat,ne-a spus sa nu alegem niciodata calea compromisului.s-a impuscat cu pusca de vanatoare,cred ca era bolnav incurabil.acum mi-e dor de ei ca nu mai sunt,
    dirigu din liceu,de pedagogie la lic.ped.un antipedagog nesuferit ,nici nu ne preda,nici nu ne cunostea,eeram la poarta de serviciu.m-a intrebat dc stiu unde-i X B ,adica clasa noastra.la practica ped. numai eu imi luam notite.si era caietul plin. a vrut sa.mi dea 2,ca cica le-am furat si nu.i scrisul meu.ne punea sa purtam fusta,noi il uram.avea o amanta de-o viata,profa de economie,domnisoara,o scorpie.si din toti doar eu am facut fac de peda.dar era o figura sarlatanul de posirca,si stii ceva ,nu a imbatranit deloc,era deja ,dar...
    am avut un prof de drept international ,neamt,maiestos ca regele mihai.
    in colegiu am avut un prof de istorie de varsta mea,sever si al dracului,frumos foc.ne-a tinut mai mult ,si eu i-am spus ca eu nuös la grupa de franca ci de germana ,asa ca ora mea nu-i atunci,si plec.si unde plecati?
    am intalnire,.spume a facut,eu am plecat fara sa-l mai ascult.mult a tot povestit cum l-am pus eu la punct,
    pe diriga din cls.V as vrea s-o revad.era buna ,domnisoara ,de istorie,arata ca o faraoana

    of,of

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos. Am vazut mai mult profii care te enervau si erau patachine. Am avut si eu din astia. Al mai tare era profu de Constitutie dintr-a 8-a, prof la care se facea orice mai putin constitutie. Nici nu va imaginati cum putea sa injure omul ala pe Ceausescu in anul de gratie 1989, inainte de revolutie, si cand te gandesti ca el trebuia sa ne inbuibe cu "constitutie comunista"... La el la ore ne uitam pe Nekermanuri si reviste cu femei goale aduse de "Pianke" din turnee ca juca tenis. Era mare amator de ceasuri si cand vedea un ceas mai fain se transforma in alt om.
    Profi pe care sa ii urasc nu prea am, nici chiar pe madam Nedelcu de sport din "generala" nu o uram,ba chiar o admiram ca ii mai punea la punct pe smecherii de atunci (eram - vorba iubitei mele - Che Guevarist inca din frageda pruncie).
    Au fost profesori care m-au plictisit enorm si care nu m-au invatat nimic, dar nu pentru ca materia era plictisitoare ci pentru ca ei aplicau metode total nestiintifice de predare.

    RăspundețiȘtergere