luni, 21 septembrie 2009

23 la 20 sau Despre comunism şi despre noi, partea a 6-a

23 de ani de comunism sub Ceauşescu. Parcă atât au fost, rog să mă corectaţi, nu m-am documentat.
20 de ani de democraţie.
În 3 ani am putea să punem una lână alta cele două perioade şi să le comparăm "de la egal la egal", de la aceeaşi periadă la aceeaşi perioadă, nu?
Nu ştiu de ce, dar tare am impresia că ăia au realizat mai multe chestii care au rămas şi azi în picioare, iar "democraţii" mai mult au furat din ceea ce au agonisit comuniştii lui Ceauşescu, tare mă tem...
Se încumetă cineva la o dispută bazată pe argumente despre cele două perioade, ce a mers şi ce nu a mers înainte şi acum?

3 comentarii:

  1. Si rosii vom primi, exact in freza. Iar unii ne vor injura de-a binelea.
    Dar eu zic ca merita facuta aceasta incercare.
    Ce zici?

    :)

    RăspundețiȘtergere
  2. hai.
    eu zic de minusurile din epoca capitalista: nu s-au construit scoli, spitale, gradinite (s-au darimat / inchis mult mai multe decit s-au ridicat); locuinte pe sponci (pe vremea aia iti dadea Statul cheile in mina, acum iti ia casa daca n-o platesti inzecit la banca); drumurile erau corecte, ca nu era atita trafic; nu-ti era frica sa mergi noaptea prin parc; nu era atita opulenta; pe atunci se aplauda la comanda partidului, acuma se aplauda cind comanda televizorul; nu era atita prost gust in toate; se scria corect gramatical.
    azi, in schimb, putem sa facem aceasta comparatie.

    RăspundețiȘtergere