miercuri, 16 septembrie 2009

Vous le fammes...

Măi da' simpatice mai sunteţi !

Nu pot să nu mă abţin să nu vă urmăresc atunci când vă uitaţi ce bijuterii să vă mai cumpăraţi, când vă uitaţi la briz-briz-uri te tot felul, la mărgeluţe, brăţări, broşe sau mai ştiu eu ce chetii din astea de doamne; dacă v-aţi vedea ce simpatice sunteţi... Parcă întreaga fiinţă se luminează şi toate grijile şi problemele de peste zi dispar în mod miraculos. Iar pe faţa voastră se citeste gândul "asta ar merge la poşeta aia a mea care merge cu pantofii ăia de la iubi', ăia maro, aham"... Nimic nu mai pare că poate merge rău în ziua aia şi multora dintre voi li se pare că au avut o zi reuşită. Dar zâmbetul acela şi legătura dintre voi fetele care staţi într-un grup şi cercetaţi "ce a mai adus doamna cu bijuteriile", este de nedescris. Pe la noi pe la muncă mai vin cate o doamnă sau un domn cu bijuterii, altul cu parfumuri, altul cu argint, altul cu mai ştiu eu ce, şi se perindă din birou în birou, desigur unde în maea majoritate sunt fete...
Mă mai gândeam cu ocazia asta la modul cum primiţi flori. Doamne, nu se compară cu nimic zabmetul care vă apare instantaneu pe chip şi bucuria cu care admiraţi florile, indiferent dacă vorbim de un buchet de flori de câmp sau un mare aranjament de trandafiri roşii... Este ceva miraculos, credeţi-mă! Aproape că am ajuns să ofer flori dintr-un motiv pur egoist, mă bucur să vă văd lumina şi bucuria din ochi, să vă văd sufletul înflorind, să vă văd năpădite de euforia aceea a primirii unui simplu buchet de floricele.
Deseori vă văd înflorind atunci când vedeţi un bebeluş şi cele mai multe dintre voi sunteţi imediat napădite de sentimente fosrte puternice pe care un "cititor" atent - precum îmi place să pretind că sunt - nu are cum să nu le vadă. Majoritatea vă gândiţi fie la faptul că vă doriţi un bebe şi nu a apărut încă, fie vă gândiţi la proprii voiştrii copii, fie sunteţi pur şi simplu "atinse" de gingăşia şi puritatea unui pui de om. Oricum, mai des am văzut bărbaţi care să rămână reci la vederea unui bebeluş decât fete.
Fete. Mai corect spus doamne, domnişoare, şoţii, mame, surori, verişoare, toate aveţi ceva miraculos în suflet, ceva ce mă fascinează şi mă bucură în proporţii egale.
Pentru toate astea vă mulţumesc dragele mele.

Un comentariu: