joi, 29 octombrie 2009

Despre comunişti şi despre noi, partea a 8-a

Waw, iar mi s-a ridicat mingea la fileu.
La ştiri a apărut informaţia că Ceauşescu avea în plan să împânzească România cu autostrăzi. Partea mai grea a Autostrăzii Soarelui a fost făcută pe vremea comuniştilor, adică partea de la Cernavodă la Feteşti, aceea cu podurile peste Dunăre.
Înţeleg aşadar că după plata datoriei externe urma să se apuce nenea ceaşcă de ceva autostrăzi? Acum sunt cam 300 km, vre-o 150 pe Bucureşti - Piteşti şi vre-o 150 pe Bucureşti - Cernavodă. Deci în 20 de ani noi am făcut cam atâţi km cât au făcut comuniştii cu tehnologie cu 50 de ani mai veche. Nu sună măgulitor pentru "noi". Iar partea noastră mai grea a fost făcută tot de ei. Noi numai am dat jos asfaltul vechi şi am reparat pe alocuri betonul apoi am turnat un alt asfalt.
Oare de ce ei puteau şi noi nu?
Chiar azi discutam cu o colegă despre concediul de odihnă. Îmi spunea că pe vremea lui Ceauşescu începeai de la 14 zile de CO nu de la 21 cum e azi pentru un tânăr angajat prima dată. Deci 7 zile în plus. La asta mai adăugăm şi ziua de sâmbătă cu 8 ore. deci încă 52 de zile de lucru. 52 + 7 = 59. Deci comuniştii lucrau cu 2 luni mai mult pe an ca noi. Poate că conta şi asta, nu?
Desigur, dacă ar fi să aleg eu aş alege modul de lucru de acum, dar e clar că la o oarecare dilemă de genul stai acasă -> nu ai bani şi economia nu merge versus lucrezi şi sâmbăta -> creşte economia mai ceva ca la japonezi, pe bune că aş înclina către a 2-a variantă...

4 comentarii:

  1. sa stii ca ti-am citit toate seria de articole despre comunisti si noi.
    e un subiect delicat, pe care eu il evit, ca prea am primit etichetari gen "nostalgica" si prea m-a trimis lumea la jucariile mele pe motiv ca nu mi-a murit nimeni la Canal si, oricum, eram prea mica la ora aia ca sa-mi dau cu parerea acum.
    ma revolta ca oamenii sterg prea repede cu buretele si sint gata sa scuipe pe munca semenilor lor! ca s-a muncit mult pe vremea aia, s-au ridicat scoli, spitale, blocuri. pe alea cine le-a construit, nu oamenii simpli??
    eu nu m-as arunca la saptamina de munca de 6 zile si la concediu mic. e nevoie si de odihna si de timp pentru familie. nu uita ca in Japonia se sinucid oamenii pe capete, femeile nu mai vor sa faca copii, sint din ce in ce mai multi batrini. pe scurt: tara moare prospera.

    RăspundețiȘtergere
  2. Absolut de acord, in Japonia exista cursuri de sex, in care tinerilor li se arata efectiv cum sa faca sex. Sunt cursuri de sprijin al familiei iar oamenii sunt orcoholici in mare proportie. Acolo ese o obsesie pentru munca, relaxarea si distractia fiind mai putin gustate asa cum le gustam noi. Eu exageram nitel in ideea in care sunt dispus sa muncesc mai mult daca asta inseamna progres, dar fara distrugerea mea ca om social.
    Si asa sunt oameni care muncesc foarte mult, si sambata si chiar duminica, la patroni, dar fara sa aiba un castig, nici el ca individ nici ca societate.
    Verisoara mea a muncit la o saormarie la niste turci. Programul ei era acesta: luni - duminica de la 08:00 la 21:00. Primea 1200 ron. Si o saorma.
    Macar la comunisti se muncea in 3 schimburi si s-a realizat Casa Poporului, pe care niste imbecili o hulesc din motive la fel de imbecile. S-a realizat Transfagarasanul, declarat de curand de emisiunea Top Gear din Marea Britanie cel mai frumos traseu de parcurs cu masina din Europa. S-a realiyat Canalul Dunare - Marea Neagra, Canal care aduce anual venituri importante la buget. S-a Realizat centrala Atomo-elecrica de la Cervavoda. Mai vreti? Mai am.

    RăspundețiȘtergere
  3. sper ca primea o saorma in fiecare zi:D
    acum fara gluma, eu zic sa vorbim mai degraba de munca eficienta. pe vremea aia se mai muncea si serios, se mai faceau si lucruri bune. iti dau ca exemplu draga noastra Televiziune in care toti vechii angajati sint nostalgici dupa vremurile d'antan, cind se faceau lucruri admirabile din nimic si se muncea cu zilele...

    RăspundețiȘtergere
  4. Aha aha, exact.
    Pentru revelioanele alea de neuitat se statea la munca si cate 5 zile fara a ajunge acasa. Tatal unei prietene era operator pe vremea lui ceasca, si statea la filmari la revelion si 5 zile fara sa vina acasa. Le asigurau cum - necum un loc unde sa doarma si ceva haleala.

    RăspundețiȘtergere