luni, 5 octombrie 2009

Schimb de locuri

Nu ştiu dacă sunteţi la curent cu mişcările pe piaţa de media din România, dar ţin să vă spun că de curând domnul Cristian Tabără a venit la Tvr. O mişcare foarte bună zic eu. Tabără are deja o emisie pe Tvr Cultural. Acum, sunt câteva consideraţiuni pe care ar trebui să le luăm în seamă:
- la capitolul "mănuşe" cred că acest post, Tvr Cultural, i se potriveşte de minune. Cred că aici este atmosfera de care ar fi avut nevoie domnia sa pentru a face în "deplinătatea gestului" ceea ce făcea cu mare succes la Pro Tv ca gest singular, acolo era unicul în marea de oameni din generaţia pro...
- ca capitolul "decor" noi suntem încă în Epoca de Gheaţă. Totul pare comunist, vechi, făcut la repezeală, neângrijit, fad, trist, sărăcăcios şi alte epitete din astea care descriu un decor mai degrabă de radio decât de televiziune. Domnul Tabără va trebui să se adapteze unui stil de lucru în care banii nu mai sunt la dispoziţie, în care fiecare emisie este o luptă, fiecare minut de emisie este o victorie asupra unor mentalităţi oarecm depăşite, în care există tot atâţia şefi ca numărul de oameni din echipă şi cu alte hibe care ne fac nouă tvr-iştilor o imagine proastă în faţa publicului.

În fapt, în tvr se munceşte uneori pe brânci, ore nenumărate state la muncă pentru a face ca treaba să iasă bine. Îmi aduc aminte de o întrebare pe care mi-a pus-o odată şefa mea de atunci: "se poate face o ciorbă de fasole în 3 zile"? Nu ştiam ce vrea să zică, dar explicaţia avenit imediat: "într-o zi am apucat să fierb fasolea, în a 2-a am apucat sa pun zarzavatul şi în a 3-a am reuşit să o fierb până la capăt". Uneori e necesar să fi norocos atunci când lucrezi în Tvr, căci puţine familii rezistă în astfel de condiţii, de lucru zi lumină şi chiar mai mult (cum a fost exemplul Cerbului, la care s-a lucrat şi 16 ore pe zi în ultimele 2 luni).
Dar sunt şi exemple de oameni care nu au înţeles această esenţă a iubirii muncii pe care o faci, astfel că pe post mai apar şi tristeţi (cel puţin vizuale) precum emisia tvr-istă a domnului Tabără...

3 comentarii:

  1. am citit ca a venit la TVR, normal ca s-a aruncat comunicatul de presa pe piata. nu stiam insa ca are deja o emisiune, dar nu ma mira, altfel cum sa afle de concurs si sa-l si cistige?? madam Rosetti, in care se pusesera toate sperantele mai antzartz, ce face??

    RăspundețiȘtergere
  2. Habar nu am ce face, a plecat din tvr de ceva timp...

    Concursul a fost anuntat public, conform legii.

    :|

    RăspundețiȘtergere
  3. pai sa ne tii la curent cu evolutia dlui director Tabara. eu il consider un om foarte onest, gospodar si talentat. sper sa nu ma dezamageasca.

    RăspundețiȘtergere