miercuri, 11 noiembrie 2009

Despre comunişti şi despre noi partea a 9-a

Comuniştii ne băgau pumnul în gură, nu aveam voie să spunem bancuri despre PCR, nu aveam voie să fim în opoziţie, nu aveam voie să scriem liber pe bloguri, nu aveam voie să avem presă liberă, ba chiar nu aveam voie nici să ne uităm la televizor, căci cele 2 ore de propagandă de la singura televiziune de atunci nu cred că încântau pe nimeni.
Azi, dacă avem opoziţie care votează în conformitate cu legea în vigoare ea devine "cei 322", dacă suntem în opoziţie ni se taie fondurile la primărie (dacă sunt primar din opoziţie), am voie să scriu pe blog, dar îmi chiorăiesc maţele de foame şi nu am posibilitatea ca din veniturile mele realizate cinstit să îmi cumpăr o casă, la televizor mă pot uita non stop, dar din 40 de posturi româneşti 30 îmi spală creierul cu emisiuni de genul "te pui cu blondele", puţine fiind cele care mai au grijă de fiinţa noastră naţională şi de Dumnezeu.
Comuniştii mă învăţau să fiu patriot, mă puneau să cânt imnul la fiecare început de zi, astfel că stiam "pe de rost" cuvintele. Azi dacă arborezi un drapel de ziua naţională devi ţinta tuturor ironiilor imbecililor.
Pe vremea lui ceaşcă ne puneau pseudonime hilare şi ne puneau să semnăm note informative. Acum notele se dau la vedere, cu formulare tip afişate pe site-urile mai tuturor instituţiilor de informaţii. E normal ca un stat să aibă un serviciu foarte performant de informaţii, cu cât e mai puternic cu atât statul respectiv e mai safe. Aşa se întâmplă şi azi, nu ştiu de ce lupta pro - comunişti este mai ingrată (ca gest în sine) decât lupta pro - democraţie. Poate peste 35 de ani istoria ne va duce în postura în care să înfierăm democraţia şi să cinstim altă organizare socială. De ce atunci lupta alături de stat era indecentă iar azi este decentă. De ce baba care stă cu ochiul pe vizor este mai retrogradă în anii comuniştilor şi azi este luptătoare a dreptăţii? Nu este gestul în sine acelaşi, "vânzarea" aproapelui, delaţiunea, pâra, mizeria? Ce dacă beneficiarii sunt comuniştii? Stânga sau dreapta de azi par a face politica corectă, naţionalistă, naţională, europeană? Că mie îmi par a face politica banului personal, a căpătuirii pe orice căi, a înavuţirii ilicite, a interesului financiar personal şi de grup. Vi s-a părut că vre-un ministru sau alt politician de după 1989 a făcut altceva? Atunci informaţiile obţinute nu sunt oare ele folosite în interesul personal sau de grup ci nu în acela naţional? Şi atunci care e diferenţa dintre informatorul de atunci şi cel de acum? Avem aşadar o spălare decreier sau nu? O manipulare a opiniei publice? Avem sau nu avem?
Comuniştii nu ne invitau să mergem în Bulgaria, ne puneau să facem copii pentru ca populaţia ţării să crească. Nu mă lăsau să mor de frig pe stradă, îmi dădeau de lucru pe oricare dintre şantierele ţării.
Poate dacă aceşti comunişti nu îşi omorau cetăţenii culţi, dacă acceptau opoziţia, dacă nu omorau oamenii cu dizabilităţi, dacă nu dărâmau bisericile şi ne lăsau să ne rugăm, cred că ar fi avut şanse mai mari de reuşită.
Nu cred, sunt aproape sigur de asta.

Un comentariu:

  1. O precizare: exista un ministru care pe vremea mandatului domniei sale venea la emisiunile tvr cu masina personala, la vremea primului mandat o Dacia 1310. Apoi, odata cu trecerea anilor aceasta doamna - caci despre o doamna este vorba - si-a vandut masina veche si si-a cumparat una noua, o Dacia Logan, asta in ideea in care - din zvonuri - stiu ca cei de la Dacia i-ao oferit GRATUIT un exemplar de Sandero. Deci exista si oameni care au un comportament social mai putin infatuat, mai modest, mai decent, mai NORMAL.

    RăspundețiȘtergere