miercuri, 16 decembrie 2009

Mai murim odată? Nu. Nu mai merită.

Dezamăgire. Tristeţe. Descumpănire. Înfrângere. Eşec. Mai găsiţi voi sinonime care să exprime mai clar ceea ce am simţit la aflarea veştii că s-a furat...scuze, numărat mai bine voturile pd-l-ului...
Nimic nu îmi făcea ziua mai tristă. Sau în fine, nimic nu părea că va fi mai trist... Totul mi se părea că se duce de râpă, eram groaznic de invidios că nu am bani să mă tirez din ceea ce cred eu că va deveni o a 2-a Venezuela. Sau Cuba. Sau Columbia... În fine. China nu aveam şi noi şansa să devenim...

Am renuţat să mă mai uit pe Antena 3 şi pe Realitatea. La tvr când e politică aleg să schimb canalul. Peste tot aleg să fug de disputa politică. Nu mai pot. Nu mai vreau să pot. Cred că ar fi păcat să mai pot. Vroiam să sun la UPC să le cer să îmi scoată "B unu tv" din grilă, m-am gândit totuşi că voi deveni penibil. Dacă eşti prost e una, ai o scuză. Dar dacă eşti penibil, chiar că nu mai ai nicio scuză... Penibilitatea este înfrângerea cea mai umilitoare a raţiunii... La CNA nu mai sper să le ia licenţa celor de la Zero Tv. În fine...

Pe la muncă, colegele mai stau pe Realitatea, chestie care mă atinge doar parţial, căci stau destul de puţin în "biuro" în ultimele zile. Astfel, am aflat şi eu cu oarecare stupoare şi cu un reţinut "ţi-am spus eu" că TOATE partidele vreau la putere. TOŢI pun condiţii, toţi par gata să uite ce spuneau cu 10 zile în urmă, toţi sunt deodată gata să facă "coaliţia de largă comuniune naţională" şi toţi par că vor BRUSC binele Roumeiniei. TOŢI. UDMR s-a supărat ca proasta la oglindă că PSD l-a făcut "doamnă de moravuri uşoare" şi brusc nu mai concepe o coaliţie cu stânga. Stânga vede o coaliţie cu PNL, dar şi cu PD-L. PNL vede şi el o coaliţie cu PD-L, dar şi cu PSD. Caz în care în opoziţie ar rămâne cine...???? PD-L vede o coaliţie de dreapta, dar stai să vezi, că Tăriceanu o are mică!!!! Memoria mă refer... Toţi vor osu'. În imbecilitatea mea proverbială, m-am gândit aşa: 3 mari partide politice găsesc resursele şi fac o coaliţie cu 95% în parlament. PD-L, PSD, PNL. UDMR face şi ea parte. Ramân independenţii. Sau nici ăştia. Deci o coaliţie cu 100%. Toată lumea vrea brusc binele Roumeiniei. Toţi vor să facă o coaliţie. Dar staţi. Cine va fi în opoziţie? Cum nimeni? Pai atunci, nu înseamnă că ne-am întors exact 20 de ani înapoi, când exista o "coaliţie" fără opoziţie?
Cine va rămâne în opoziţie, întrebarea asta îmi zguduie conştiinţa..?!? Mie mi se pare că NIMENI nu ar vrea acum să rămână în opoziţie. Ar fi umilitor să faci opoziţie acum???
Mă tot întreb: de ce pana mea s-a stricat coaliţia de dinainte de turul 2???? Ce era fundamental greşit în concepţia aceea şi de ce "lupta" s-a terminat odată cu numirea lu băsescu în capul statului?
Sentimentul pe care îl trăiesc este de înfrângere. Politicienii au învins. Cetăţenul este victima. Ei cu ei, noi cu noi. Ei au învins iar noi nu mai putem să murim pentru ceea ce sperăm să fie un viitor frumos... Pur şi simplu am obosit să murim. Vrem să ne lase naibii în pace. Ei să fure iar nouă să ne dea de muncă, să ne plătim banca. Banca. De ce oare acest termen a apărut în conştiinţa populară numai după Revoluţie? De ce? "De ce" este o întrebare pe care din frondă nu mai vreau să mi-o pun.
Este singurul moment în care mă gândesc că distrugerea Parlamentului, ca entitate de profitori şi distrugători de neam, cultură, entitate statală, fiinţă naţională... este un lucru bun. Altfel...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu