sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Reducerile la români

De shopping mă refer, că alea mentale nu se pot realiza, din moment ce o bună parte a populaţiei are creierul atrofiat, fără circumvoluţuini, fără înteligenţă şi simţire. Deci nu ai cum să reduci un zero, el e deja zero...
Am mers zilele trecute în Plaza România, mall-ul meu preferat dacă se poate spune aşa ceva. Am intrat în magazinul preferat, Esprit şi m-am chiorât pe acolo mai ceva ca o shop-oholică. Din Esprit şi Boss mi-aş cumpăra zilnic câte ceva, sau din Springfield, dar cred că am mai dezbătut subiectul, nu insist aiurea. Cum mă benocleam pe acolo, m-am uitat - desigur - la cămăşi albe. Nu aş purta altceva dacă aş putea... În fine. Mă uit la nişte cămăşi albe şi - stupoare - văd un preţ incredibil de fain. Materialul bun, calitate, eleganţă. Tot Tacâmul. Eticheta arăta o sumă de 65 ron. Mă uit mai atent, poate lipseşte un 1 din faţă sau e o greşeală de tastare. Repejor, făr să mai probez, iau o cămaşe măsura XL (care mi se potriveşte, am mai cumpărat cămăşi din Esprit, toate au fost XL şi s-au potrivit la fix) şi merg la casă. Mai aveam pe card 100 ron şi mă gândeam că dacă e o eroare am să mă fac de ruşine. Un tip plictisit enorm îmi ia în tăcere cămaşa şi pe ecranul casei de marcat se afişează frumoasa sumă de 65 ron. Plătesc, merg vesel foc acasă şi probez cămaşa. XL de pe etichetă se pare că nu se pupa cu XL pe care îl ştiam eu, căci îmi vine cam "pe corp", asta în ideea în care nu arăt chiar ca Nijinski sau Nureiev. Fiind la cură, sau mai corect spus la schimbat stil de a mânca, pot spune că nasturii care stau să sară la nivelul burţii sunt un bun indicator al kilogramelor pe care urmează să le dau jos, idealul fiind ca aceşti nasturi să stea închişi normal... Asadar, măsura cămăşii nu mai e o loterie şi merg să îmi probez încă 2 cămăşi, EXACT LA FEL, IDENTICE, ACEEAŞI CULOARE ŞI TEXTURĂ. Când mă duc la casă îmi spun totuşi să mă uit la etichetă, să nu am surprize. Stupoare! Cămaşa costa acum 130 ron, adică exact dublu. Bine, eram în magazinul Esprit din Bucureştii Mall, dar tot ESPRIT!!!! M-am gândit că poate aici, fiind altă locaţie, e altă politică de reduceri şi nu au redus oamenii preţul. După 2 - 3 zile merg "într-un suflet" în Plaza, locul de unde am cumpărat prima cămaşe. Mă înfig chitit la acelaşi stand, acelaşi suport cu umeraşe în exact acelaş loc de unde am luat cămaşa cu măsura măsluită... Nu mai probez, mă uit direct la 2 aspecte: are măsura XXL? Are! Are preţul 65 ron? NU ARE! Are 130.
Faza faină este că pe etichetă scria "Reducere". Reducere de la 65 la 130? Păi asta nu e dublare? Reducere e când scade nu când creşte. Scade, adică să aibă mai puţin de 65. 64 de exemplu. Sau 60. Sau cât vor. Sau să lase 65 şi să zică pe etichetă "redus de la 130 la 65". Nu?
Tocmai mi-am scos acest magazin din "lista de preferinţe"...
Deci, cum e cu reducerile astea în Roumeinia?

Un comentariu: