joi, 5 august 2010

...şi zi eşti feministă, a??

Nu demult am participat la o conferinţă unde - printre altele - o tânără domnişoară se prezenta ca şi feministă, adică a început să îşi prezinte succint "titlurile" dar a ţinut să precizeze şi acest aspect, de "feministă convinsă" şi "luptătoare pentru apărarea drepturilor femeilor". Frumos, nobil, elegat.
Zilele astea ascultam Mika, al cărui disc l-am cumpărat de la ăştia de la Jurnalul Naţional. Acolo, la un moment dat, o doamnă care vorbea engleza cu un accent arăbesc, spunea că în aceeaşi zi când s-a căsătorit a plecat şi la război, iar soţul ei a înşelat-o de mai multe ori. Sau ceva de genul, nu reţin exact... Nu mă bazez încă pe memoria mea...
În mintea mea s-a născut întrebarea dacă doamna - de altfel absolut respectabilă - care se declara feministă, luptă pentru drepturile femeilor de pretutindeni sau numai de aici de la noi. Că la noi - să mă ierte Dumnezeu - dar nu prea văd exagerat de multe exemple de discriminare a femeilor. Şansele sunt egale per ansamblu, iar cele câteva exemple de discriminare nu fac din poporul ăsta unul de blamat, cred cu tărie că românii nu sunt discriminatori. Există chiar o oarecae discriminare pozitivă, în care unui bărbat îi poţi spune că e incompetent dar unei femei nu, pentru că "e sensibilă" sau de frică să nu o discriminezi... Nu intru în amănunte, nu asta aveam în cap când m-am apucat sa scriu sbiectul. Eu eram curios dacă feminista luată de mine în colimator a fost vreodată în Afganistan, să protesteze acolo faţă de încălcarea drepturilor femeilor, sau dacă a ieşit aici la noi la vre-un miting pentru nefericitele alea care chair sunt discriminate în modul cel mai barbar cu putinţă. A luat vreodată atitudine publică la ambasada Afgană faţă de chinurile suportate de acele femei? Aaaaaa, ne dăm mari la apă mică, înţeleg... Eu nu am văzut la ştiri nicio acţiune de sprijin a femeilor din lumea arabă, a vre-unei feministe de la noi, nu am văzut nicio feministă cu nicio pancardă care să ia atitudine aşa cum au luat adevăratele feministe atunci când s-a început ceea ce eu consider a fi o greşeală, adică greşita înţelegere a emancipării femeii. Femeia emancipată aşa cum o văd feministele în general este una masculinizată, grobiană şi deloc naturală. Femeia modernă nu este totuna cu femeia feministă. Înţeleg că ne declarăm feministe, ecoligişti, ONG-işti, homosexuali sau mai ştiu eu ce numai din raţiuni de marketing, dar cred că nu se reuşeşte păcălirea chiar a tutror. Degeaba se declară mai ştiu eu cine mare ecologist, dacă merge cu maşina şi până la pâine şi seara arde 20 de becuri în casă, degeaba se declară homosexual mai ştiu eu ce cântăreţ, dacă are repulsie de bărbaţi şi degeaba se declară unele feministe, dacă "luptă" numai acolo unde e cald şi bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu