marți, 15 februarie 2011

Drumul şi bordelul

Deşi în mare proporţie am cam fost de acord cu acest om, acum avem opinii care sunt flagrant diferite. Obiectul divergenţei noastre îl constituie de data aceasta proiectul prin care primarul Bucureştilor doreşte să facă o arteră care să străbată oraşul pe 3 benzi, de la nord la sud. Dacă ideea ar prinde aripi, cred că ar fi una dintre cele mai bune acţiuni de după 1989 în ceea ce priveşte soluţiile de descongestionare a traficului în acest oraş. Nu ştiu cum se desfăşoară traficul auto în oraşul vostru, dar uneori a merge cu maşina prin Bucureşti este un test al răbdării de cele mai multe ori greu de trecut. Nu demult, cei de la circulaţie au decis sa mai adauge o cifră în numerele de înmatriculare ale maşinilor, căci nu prea mai aveau variante libere, atât de multe înmatriculări au avut loc în Bucureşti şi - iniţial - Ilfov. Aşadar, sunt ceva maşini pe acilea, asta fără să calculez şi maşinile care nu sunt înscrise aici şi care sunt destule prin oraş. Avem astfel nevoie de artere cât mai multe şi mai largi, căci în actualul ritm vom ajunge la sufocarea oraşului. Bun, pentru aceste artere este nevoie de a dărâma şi nişte case care stau în calea marelui proiect. Eu sunt un admirator al caselor vechi, îmi plac la nebunie clădirile care au asupra lor amprenta unor mari arhitecţi, care nu sunt făcute din 2 linii desenate la beţie şi 300 de kilograme de sticlă, care inspiră unicitate şi bun gust (este şi motivul pentru care urmăresc acel blog). O parte dintre clădirile care au căzut victimă acestei artere de circulaţie sunt - după spusele omului citat mai sus - clădiri de artă. Acum, domnia sa se întreba de ce sunt dărâmate, de ce primăria nu a făcut nimic pentru a le conserva. Păi, în primul rînd, în acele case locuiau persoane cu venituri destul de mici, care nu au reuşit să le recondiţioneze şi să le întreţină aşa cum ar fi trebuit. Şi poate că veniturile nu era chiar cea mai mare problemă a unora dintre oamenii care locuiau în acea zonă... Primăria nu face nimic pentru că nu este propietara acelor clădiri. Este ilogic ca primăria să suporte din banii mei şi ai oricui plăteşte impozit în acest oraş, cheltuieli de întreţinere acolo unde nu este propietară. Acum, aşa cum şi domnul nostru a recunoscut, acea zonă era ceva mai puţin bine famată încă de pe timpul bunicilor, acolo existând o lungă şi tristă tradiţie a bordelurilor şi nu numai. Nu sunt genul care să merg la un astfel de stabiliment, aşa că eu consider bordelul ca fiind ceva drgradant, mai ales pentru un bărbat. Adică, mergând la un bordel, el recunoaşte în subsidiar că nu este în stare să cucerească şi el o femeie... La ce bun avem o clădire în stil Art Deco dacă înauntru se practică prostituţia, consumul de droguri şi alte asemenea? Bun, să spunem că nu în toate clădirile existau bordeluri. Nu existau bordeluri în toate clădirile dărâmate, ar fi stupid să cred aşa ceva. Dar zona era plină de tot felul de odoruri nu tocmai plăcute, iar când ploua totul devenea şi mai şi. Vara aveai nevoie de ceva curaj să mergi cu geamul deschis prin zona aceea. Hotelul Marna era recunoscut ca fiind un locuşor unde se desfăşurau tot felul de activităţi mai mult sau mai puţin licite, ca dovadă că mai deţinea numai o stea. Încercarea de a desconsidera pe cei care au altă părere, mi-a adus aminte de comunişti, care spuneau că ei au adevărul suprem şi că cei care gândesc altfel sunt needucaţi. La noi la români există un soi de opunere numai de dragul opoziţiei. După revoluţie auapărut opozanţi "profesionişti" care au ceva de comentat împotrivă indiferent dacă proiectul x sau y este bun. Orice ai face, există undeva cineva care se opune. Nu sunt dintre aceia care consideră opoziţia ca fiind ceva negativ în sine, dar nici opoziţie de dragul opoziţiei nu sunt de acord a se face. Îmi aduc aminte de zecile de controverse iscate de podul construit la Gara Basarab, că e prea aproape de bloc, că nu ştiu ce, că nu ştiu cum. Podul Grant este şi mai aproape de blocurile din zonă decât acesta de la Basarab şi nu a plâns nimeni. În plus, şi dacă ar fi aproape (nu este), pierd 20 de oameni şi câştigă un oraş întreg, eu zic că afacerea este una bună. În zona Pieţii Matache oamenii au fost despăgubiţi. Probabil că dacă îşi vindeau propietăţile nu luau prea mulţi bani, mai ales că zona, subliniez, este una nu foarte bine famată. Nu ştiu de ce să sufere un oraş întreg pentru 3 clădiri dărăpănate şi 4 bordeluri infecte. Poate că astfel mă includ şi eu în categoria celor "fără educaţie", dar logic nu văd de ce am suferi toţi printr-un trafic infernal în zonă, prin riscul ca plozii noştrii să aibă de unde să îşi cumpere droguri, prin multe multe altele când toate acestea şi încă multe se pot rezolva simplu. Dacă acţionând astfel primarul - pe care nu l-am votat şi faţă de care nu am niciun fel de mare simpatie - devine tiran, atunci eu mă declar fan al tiraniei. Dacă oferirea de soluţii pozitive fac din tine un dictator, atunci mie îmi place dictatura. Japonezii au făcut un studiu de fezabilitate acum vre-o câţiva ani şi propuneau exact acest lucru, extinderea numărului de benzi la drumurile actuale şi realizarea de noi artere.

2 comentarii:

  1. Nici la noi, la ore de vărf, nu e o plăcere să circuli prin oraş în anumite zone, dar ce se întâmplă în Bucureşti e cumplit!

    N-am căderea să mă pronunţ asupra deciziilor care se iau în oraşul vostru, dar dacă ele vor descongestiona traficul, aşa încât să nu mă apuce amocul când o vizitez pe soru-mea, votez pentru! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Teoretic asta ar fi ideea. Idei bune au mai fost la primarii din Bucuresti. Imediat dupa Revolutie, in orasul asta au aparut o garla de chioscuri, astfel ca mai intreg orasul arata ca un mare bazar. A aparut unul paliu, de se uita chioras, care a spus ca vrea hipermarketuri si a dezdughenizat tot. Din 4 - 5000 de chioscuri, nu stiu daca mai sunt 100 - 200. Deci a facut ceva pozitiv la vremea aia, caci asa ceva se impunea a se face. La vremea asta se impune imperativ ca infrastructura de sosele sa fie modernizata. Au aparut mai multe santiere de parcari, unele strazi sunt largite, au aparut poduri si pasaje, exact ceea ce trebuie. Iar soseaua asta eu zic ca este foarte necesara a se face.

    RăspundețiȘtergere