joi, 17 februarie 2011

Există şi rockeri idioţi?

Foarte mulţi dintre noi ascultăm muzică de foarte bună calitate, cred în proverbul că cine se aseamănă se adună. Nu ştiu să existe bloguri ale maneliştilor, iar dacă ar exista bănuiesc că subiectul este cum i-o tragi pe la spate uneia sau alte subiecte de aceeaşi nivel intelectual. Nu sunt elitist, ba din contră, port o oarcare disconsideraţiune (licenţă poetică) pentru o mare parte dintre bogătaşii actuali şi trecuţi. Consider totuşi că cineva care a auzit de Bach, Frued, Hemingway, care ascultă şi altceva decât Anotimurile în materie de muzică clasică, care ştie cine sunt George Baker Selection, Max Raabe sau Andre Rieu, aşadar, consider că un astfel de om are un nivel de cultură generală mai mare decât majoritatea; cineva care ascultă muzică rock nu poate fi decât un individ destupat la cap, care mai ştie şi el una alta, care deţine o minimală cultură generală şi cu care poţi purta o discuţie de un anumit nivel intelectual şi al eleganţei.
Numai că - spre surprinderea mea - am constatat de ceva timp încoace că rock-erii nu sunt chiar atât de frumoşi şi drăgăstoşi cum credeam eu. Nu toţi. Bomboana pe colivă s-a pus acum câteva zile când veneam de la muncă şi eram - as usualy - pe frecvenţa City FM, unde îi ascultam emisia lui Mihai Cioceanu. Tema aleasă de el era discuţia iscată de imbecilitatea de propunere a preaminunaţilor PSD-işti, aceea de a elimina Taxa Pentru Serviciul Public de Televiziune. Mă gândeam iniţial că moderatorul se va informa măcar despre elementele de bază ale subiectului prous, astfel încât la o adică să poată susţină sau infirma ceea ce se discută. Deloc. În fine mi-am spus, până la urmă asta e o emisie lejeră, în care spui o părere la fel de lejeră despre subiecte mai mult sau mai puţin lejere. Mă aşteptam să sune "roacherii" să spună şi ei ce spun nişte oameni care au mai citit şi ei ceva cărţi la viaţa lor şi care denotă (prin tot ceea ce fac) că au un anumit nivel de cultură, astfel că se pot pronunţa pe un nivel măcar minimal de cunoaştere a subiectului dezbătut. Şi când colo, ce să vezi? Încep corcodeii să sune şi să se comporte precum maneliştii, de m-au lăsat cu gura căscată. Nu tu cunoaştere a realităţilor, nu tu recunoaştere a evidenţelor, nu tu soluţii viabile, nu tu nimic din ceea ce susţine un dialog argumentat. Nu doreau să mai plătească taxa, deşi ea reprezintă mai puţin de jumătate de pachet de Lucky Strike sau o ciocolată mai modestă, sau preţul a 3 garoafe. Înţeleg că suma este exorbitantă, deşi ţări precum Albania sau Macedonia au nivele ale acestei taxe mai ridicate decât în România, căci altfel nu văd de unde o aşa revoltă împotriva a 4 lei... Oamenii spuneau ce cred ei, dar acestea toate erau departe de ceea ce a inspirat acest subiect. Modul în care îşi susţineau opiniile a fost foarte trist pentru mine. La un moment dat unul dintre interlocutori a izbucnit într-un râs evident forţat, specific exact maneliştilor, la auzul veştii că dacă nu deţine TV se poate scuti de la plata taxei tv. Mihai Cioceanu chiar a rămas câteva secunde fără a spune nimic, practic nu se putea spune mare lucru unui astfel de intelectual. Mi-am pus întrebarea, oare există şi rock-eri imbecili? Cunoaşteţi astfel de exemplare, de băieţi şi fete care pozează în ceva ce are un anumit nivel de respect social ei de fapt nefiind demni de acel statut? Cunoaşteţi oameni care conduc Audi şi BMW dar care consideră că o ciocolată de 4 lei este foarte scumpă încât să nu şi-o poată permite? Există - până la urmă asta este întrebarea - şi rock-eri idioţi? În mintea mea nu exista termenul de rock-er idiot, incult, retard, ei erau un fel de salvare a inteligenţei, de unanimitate a bunului gust şi decenţei. Omul cât trăieşte învaţă.

5 comentarii:

  1. Uite, m-ai uns la inimă, bre, pe cuvânt, că ai unit sub aceeaşi postare şi pe cei care ascultă bach şi pe cei care ascultă rock. :D

    Eu ascult de amândouă iar colegul meu, de-o viaţă îmi spune că astea două n-au ce căuta împreună în aceleaşi urechi, că precipită =))

    Până azi am crezut că am personalitate dublă dar azi m-am liniştit, înseamnă doar că sunt un fel de salvatoare de inteligenţă, pupa-m-aş! =)) =))

    RăspundețiȘtergere
  2. Colegul de apartament sau de munca?
    Cum sa nu mearga impreuna? De rock simfonic nu a auzit? :)
    Dar on topic, crezi ca exista si rockeri imbecili?

    RăspundețiȘtergere
  3. imbecili sunt in special acolo unde te astepti mai putin!

    RăspundețiȘtergere
  4. Colegul de apartament, lui îi precipită rockul în urechiuşe.
    Iar de rock simfonic a auzit de la mine, că-mi place TSO.

    On topic, există rockeri imbecili, eu nu am nicio îndoială. (Bine, nu vorbim în termeni absoluţi pentru că atunci ar trebui să definim exact şi rockerul şi imbecilul :D )

    RăspundețiȘtergere
  5. Da Zazuza, ai punctat bine, eu in naivitatea mea asociam anumite calitati cu anumite categorii de oameni, asociam de exemplu eleganta cu muzica clasica, bunul simt si desteptaciunea cu rokerimea, asociam puterea mesajului direct cu hip - hop-ul si asa mai departe. Imi venea greu sa cred ca pot fi imbecili si la opera, si la un concert rock, etc. Bag sama ca sufar inca de naivitate iar descoperirea de retarzi in randul rockerilor m-a socat nitel.
    Draga Arcadia, asta cu nu-mi place rockul e relativa. Sunt sigur ca asculta cu placere un Queen, un Holograf sau Iris, un Scorpions sau chiar un AC/DC. Astia tot roacheri sunt. :)
    Desigur, nu putem sa punem etichete, ca exista rockerul sau manelistul perfect imbecil sau perfect cult. Imi dau si eu zilele astea seama ca asta era o naivitate din partea mea, eu asa faceam pana acum.

    RăspundețiȘtergere