duminică, 13 februarie 2011

Mustaţa de pisică

Pisica. Este o alegere minunată pentru un animal de casă. Animal cred că este un termen uşor depăşit, căci deseori animalul dă dovadă de comportamente mai umane decât o anumită parte a cunoscuţilor mei. Să îţi iei un prieten cu blană, cred că aşa e mai corect formulată expresia. Ăştia, blănoşii, sunt pregătiţi să îţi ofere dragoste în schimb percepând doar câteva mici servicii: hrană, apă şi iubire. Dacă îi iubeşti ei cu siguranţă te vor iubi înapoi. Nu condiţionează iubirea de altceva decât elementele simple ale supravieţuirii. Nu te urăsc ei primii, nu atacă fără să fie provocaţi, nu au orgolii stupide, te iartă dacă mai greşeşti.
Pisica, pisica mea, este o binecuvântare pe care Dumnezeu a dorit să mi-o plaseze la această vârstă. Îmi place să o urmăresc cum se schimonoseşte atunci când doarme la mine-n poală, îmi place cum mă salută dimineaţa când mă trezesc sau când vin de la muncă, îmi place cum îşi arată afectivitatea, cum nu mă lasă niciodată singur şi cum găseşte ea un giumbuşluc de făcut atunci când te aştepţi mai puţin. Pisica mea este cuminte şi înţelege dacă îi spun ceva. Locurile tabu din casă au rămas şi acum intacte, singura cale pe care ne-am înţeles a fost vorba. Ce bine ar fi fost să funcţioneze şi la oameni tactica asta. Rareori când mai face câte o prostioară pisicească, este certată, iar pisica mea după câteva minuţele vine şi caută să stea cu mine, de ca şi cum s-ar căi că m-a supărat.
Am luat pisica asta de când avea o lună şi ceva. Era tare mic, murdar şi speriat. O agenţie ni l-a plasat. O perioadă mergeam foarte atenţi prin casă căci era aşa de mititel încât exisa riscul ca din neatenţie să îl călcăm, căci îngeraşul ar fi stat cu noi 24 din 24. Noaptea, după ce l-am adoptat, dormeam mai iepureşte căci dormea alături de noi şi la orice mişcare a caşaloţilor ce eram riscam să îl accidentăm. Cel mai greu mi-a fost în primele zile să plec la serviciu, căci el se temea săracul de el că dacă plec va fi părăsit. Mieuna de ti se rupea inima să nu îl las singurel şi se cuibărea la pieptul meu încercând astfel să îmi arate că el mă iubeşte... Mai mai că mă pufnea plânsul de crima ce urma să o fac, adică să merg la serviciu şi să îl las singur până sosea prietena. Mai greu a fost până ce am învăţat ce mâncărică îi place. Am cam încercat de toate şi până am ajuns la stadiul de azi au trecut 2 - 3 luni. Mare pişicher, pisica mea ne acompaniază la fiecare masă şi stă frumos pe coadă pentru a primi şi el ceea ce gustăm noi. Dacă îi place mai cere şi nu pleacă până ce nu se satură. Dacă nu, pleacă resemnat că nu i-am dat şi lui ceva bun din ceea ce mâncăm noi. Uneori face nişte mutriţe de pisică fericită încât totul pare mai uşor în viaţă. Când ne jucăm ştie să se joace astfel încât să nu mă rănească şi de multe ori foloseşte pernuţele deşi poate alţii ar folosi colţii. Când se dă cu burtica în sus, pomeţii lui devin pufoşi iar mângâierile line pe blăniţa albă fac ca ochişorii lui să devină mici mici de plăcere. Toarce zgomotos şi des. Când ne pupăm ne punem frunte în frunte, caz în care îşi arată afectivitatea foarte mare. Deseori am auzit oamenii exclamând "vaaaai ce pisică, nu am mai văzut/auzit aşa ceva", asta după ce l-au văzut pe Ozzie sau după ce le-am povestit din activităţile lui pisiceşti. Este un exemplar tare reuşit, foarte iubitor şi foarte drăgălaş.
Dimineaţa, când simte mişcare vine repede în patul nostru şi ne mângâie cu mustaţa lui de pisică simpatică. Zilele noastre sunt din start foarte frumoase, iar dacă nu aş mai simţi acea mustaţă de pisică curioasă pe obrazul meu cred că aş începe ziua tare trist.

11 comentarii:

  1. vezi, ştiam eu de ce ţi-am zis că ai fi un bun psiholog ;) Îţi dai seama, Eugen, că am pufnit în râs când am citit titlul articolului tău... asta după reacţiile vehemente pe care se pare că le-a stârnit declaraţia referitoare la pisici pe care am făcut-o pe blogul meu.
    În primul rând, îţi mulţumesc pentru eleganţa şi diplomaţia cu care ai comentat la leapşa mea doar pe marginea lucrurilor care-ţi plac şi ţie, fără să te legi de pisici. Acum îmi dau seama că poate ţi-a fost greu să faci asta?!
    Apoi îţi mulţumesc şi te felicit pentru articolul foarte emoţionant şi înduioşător de mai sus, şi îţi doresc să-ţi trăiască pisica asta care-ţi face viaţa mai frumoasă cât mai mult!
    Aştept să citesc ce lucruri îţi plac/displac şi ţie :)

    RăspundețiȘtergere
  2. frumos! iar unele dintre cele spuse de tine aici se potrivesc cu povestile noastre pisicesti :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit şi eu, venind de la puideblog şi aflând de-acolo de portretul piscii Ozzie.
    Mai că-mi vine să trag şi eu o compoziţie despre Ilie-al meu, dar tare mi-e căar ieşi la fel cu a ta.
    Cum se zice despre Creangă cum că a zugrăvit copilăria copilului universal, cam aşa înclin să spun şi eu, că ai făcut portretul pisicii universale. :)
    (Cu mici şi insignifiante diferenţe sau adăugiri.)

    RăspundețiȘtergere
  4. Bre, eu am încercat o astfel de iubire cu o albastră de Rusia, dar n-am reuşit. Nu vreau să dau vina pe pisică pentru că de bună seamă eşecul acestei relaţii mi se datorează. Am dat-o după o lună cumnatei mele, unde trăieşte fericită şi iubită.
    Mi-a zgâriat toate fotoliile şi canapelele, mi-a rupt perdelele, a făcut kk în toate ghivecele, pipi prin toate colţurile, orice mancare uitată pe masă era gustată, toate şosetele scoase din sertare, toţi ciorapii agăţaţi de ghearele cu care escalada picioarele mele gata de plecare.

    Cu câinii însă sunt prietenă pe viaţă şi au şi ei mustaţă :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Va multumesc pentru aprecieri.
    Reactiile vehemente nu stiu daca sunt ok, mai ales ca exista pisici si pisici. Cele mai multe sun adorabile, ca de altfel mai orice animal, dar sunt si unele mai putin deschise catre prietenie. Totusi, dintre cele 2 fiinte, noi suntem aia care suntem inzestrati cu ceva mai multa minte.
    Arcadia, unele pisici pur si simplu nu pot fi invatate nimic. Acum, depinde dupa cat timp ai renuntat la incercari. Noua ne-a luat cam 30 - 40 de zile sa il invatam pe musiu Ozaflete unde trebuie sa faca alea alea. In aceste zile am dat de vre-o 4 - 5 ori patul la o parte caci nu reuseam sa adormim de miros de cacalica. Cautam toata casa, stergeam, apoi ne bagam in pat. Dupa 5 minute aparea si acel "simti si tu un miros"?

    RăspundețiȘtergere
  6. Teodora, in primul rand iti urez bine ai venit. Pisicile au unele actiuni care le sunt comune, dar sunt diferite si cu siguranta ca poti gasi elemente amuzante sau bune de mentionat pe care sa ni le povestesti despre pisoiul tau. Uite, eu de exemplu mai cresc - alaturi de o colega - o pisica si la munca. Mira i-am spus noi, de la Mirandolina... Ea nu sta in brate la mine mai mult de 10 secunde, dar in schimb ma pupa la fel, cu fruntea iar daca o mangai scoate limbuta si te linge. Cand vrea sa iasa din birou intinde labuta catre clanta si daca fumez (cand fumam) in camera ma certa prin mieunat.

    RăspundețiȘtergere
  7. In ceea ce priveste bunul psiholog din mine... eu doream sa fac terapie de cuplu. Cu terapia de cuplu ca si specializare, se cam moare de foame, adica nici bani de utilitati nu scoti. Stiu de la altii care practica sau au dorit sa practice asa ceva. Cum nu vreau sa ma apuc decat de ceea ce imi place si cum nu intentionez sa fiu (chiar atat de) sarac, am ales o alta cale pentru moment.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cum ziceam şi în primul comentariu, după o lună am dat-o pe mâini mai bune. Unde face aceleaşi măgării, dar e tolerată. Eu n-am putut să trec peste stricăciunile şi relele pe care le făcea. :(

    Am mai crescut doi pisoi, dar nu în casă ci pe lângă casă. Îi primeam în vizită, dar de dormit dormeau în garaj. De regulă pe capota maşinilor. Asta le puteam ierta :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Pana la 33 de ani, adica pana acu' 2 ani, nici eu nu am avut niciun animal de casa, curte sau orice fel. Mi-am propus ca atunci cand ma mut singur (stau cu chirie din 2005) o sa imi iau o pisica sau un catel, numai ca nu am reusit pana acum 2 ani. Iubita mea s-a ocupat efectiv de toate cele, dar eu spusesem foarte clar ca vreau sa ne luam ori pisica ori un catel. A ales pisica; cauta una portocalie si a gasit portocaliu cu alb. O puteti vedea pe blog la mine, e singura poza publicata pana acumn pe acest blog. Eu nici nu eram acasa, eram la Brasov la Cerb si am primit un telefon ca acasa voi fi asteptat de o pisica mica mica si frumoasa, ceea ce, recunosc, m-a incantat.

    RăspundețiȘtergere
  10. http://banalitatilemele.blogspot.com/2010/05/intrebare.html

    RăspundețiȘtergere