sâmbătă, 5 martie 2011

Cronică de film

Discrusul regelui. Genial filmul. Eu după ce l-am văzut am venit acasă şi am dat repejor o căutare pe Wikipedia unde m-am mai pus şi eu la punct cu cultura generală la care aveam mari lacune pe aceste subiecte, respectiv casele regale. Nu că acum stau mai bine, dar am şi eu o mică idee despre ceva din acest domeniu. Filmul este genial, iar persoana care a spus că acesta este cel mai bun Oscar din ultimii 10 ani a avut dreptate cu siguranţă. Dacă eşti mai sensibil rişti să plângi la unele faze. Totul este la superlativ, decor, actori, jocul lor, regia, tot tot. Pierdeţi o mare capodoperă dacă nu mergeţi să vedeţi acest film la cinematograf. Eu aşa am făcut, şi am avut surpriza ca printre spectatori să remarc prezenţa ministrului Baconschi şi a fostului comisar european Leonard Orban. Bineânţeles că nişte puşti manelişti care probabil că nu au înţeles mare lucru din acest film, s-au apucat ei să vocifereze în timpul filmului şi să îşi pună mai ştiu eu ce melodii la telefon, chestie care contrasta agresiv cu filmul şi atmosfera din acel minut din sală. Desigur, pe ei nu îi interesa prea tare filmul, în fond şi la urma urmei nimeni nu se dezbrăca şi nu apăreau nicăieri niciun silicon şi niciun sân. Au fost apostrofaţi de mai mulţi spectatori, au venit plasatorii şi i-au RUGAT FRUMOS să păstreze liniştea, au fost luaţi la întrebări de un tip care era mai aproape şi părea mai îndrăzneţ. Nimic nu a funcţionat cu retardaţii. Până la urmă a venit paza şi i-a scos în aplauzele şi entuziasmul întregii săli. Nivelul lor de inteligenţă nu le-a permis decât să râgâie la ieşirea din sală. Probabil că astfel şi-au exteriorizat întregul creier care era în stare gazoasă la ei. După ce am scăpat de imbecili, am vizionat în linişte până la capăt un film cu adevărat genial. Scuze, poate folosesc prea des cuvântul, dar mie mi se pare o capodoperă cinematografică această realizare. Cred că este cel mai bun Oscar din ultimii 20 de ani şi candidează cu succes la a intra în primele 5 pelicule ale tuturor timpurilor - asta dacă e să mă întrebaţi pe mine. Recomand vizionarea la cinematograf şi după aceea o lecturare temeinică a paginii cu George VI pe Wikipedia, în română şi engleză.
P.S.
Eu necunoscând povestea cu Regela george al VI-lea al Marii Britanii, povestea a avut un impact mult mai mare decât în cazul că aş fi ştiut-o. Dacă ştiţi povestea e posibil ca filmul să nu vă impresioneze 100%, dar 97% sigur va fi. :)