duminică, 19 iunie 2011

5 alte locuri

Stăteam și mă gândeam odată că dacă mi-aș propune să trăiesc în alt oraș și aș avea posibilitatea să îmi aleg să locuiesc în altă locație dar nu în București (să zicem că aș fi destul de bogat să pot să îmi iau o casă în orice oraș din România) oare unde m-aș duce. Inițial am zis că să zic numai un oraș, apoi mi-am zis că să zic 3, până la urmă am decis să mă opresc la 5 și să zic și de ce aș vrea să stau acolo, ce mi-a plăcut, ce cred eu că ar fi mai fain ca la București pe care îl iubesc sincer. Cu toate că are multe hibe, rămân fan al orașului meu din mai multe motive, unele obiective altele subiective. Îmi place Bucureștiul și gata, dar în ipoteza deloc plauzibilă în care aș putea alege încă alte 5 locații, aș alege astfel:
1. Constanța. Sunt un mare admirator al mării și cred că de la Constanța nu ar fi nicio problemă pentru mine să dau week-end de week-end câte o fugă la Vamă, la 2 Mai sau mai știu eu pe unde pe litoral. Mi-ar plăcea Constanța și pentru că acolo oamenii sunt la fel de munteni ca Bucureștenii și vezi și acolo niște gesturi pe care le credeai marcă înregistrată a Bucureștiului, șmecherie, prost gust, prostie, etc. Orașul e destul de frumușel dar nu m-a impresionat foarte tare la capitolul arhitectură, așa cum au făcut-o alte orașe din top 5. Câștigă la capitolul zonă, apropiere de mare, posibilitate de fericire acvatică să spunem.
2. Brașov. Are mai multe atuuri, începând de la arhitectură, continuând cu oamenii și terminând cu zona de așezare, superbă. Am avut ocazia să stau câteva zile acolo și cred că brașovenii îs oameni de treabă, calmi, simpatici, liniștiți, oarecum diferiți de agitații bucureșteni. Dispun de o istorie foarte bogată și de foarte multe obiective turistice faine. Cred că este un oraș unde se merită să locuiești. Căștigă la capitolul oameni.
3. Sibiu. Aici m-aș retrage la bătrânețe. Un oraș al cărui centru arată mirific, care plusează și el la capitolele oameni de treabă, zonă de plasare și arhitectură. Scapă cîteva puncte la capitolul infrastructură, unde Brașovul stă un pic mai bine. Un oraș liniștit, bun pentru anii de scris memorii și unde trecutul este destul de reușit îmbinat cu modernul. Când am ajuns prima dată în centrul vechi al orașului am avut senzația că m-am teleportat din România, undeva în vestul continentului; un loc care arată peste standadele obișnuite ale orașelor noastre. Câștigă la capitolul arhitectură.
4. Bacău. Am stat 7 luni în armată acolo și am avut de trăit și bune și rele. Este un loc în care atunci când mă întorc simt ceva pozitiv, ceva legat de o parte a existenței mele, ceva ce îmi stârnește de fiecare dată amintiri. Pare un oraș destul de îngrijit dar nu are strălucirea Sibiului. Plus că moldovencele sunt - după părerea mea - cele mai frumoase femei din Europa, iar la Bacău parcă s-au adunat toate... Când am fost ultima oară pe acolo, orașul se schimbase destul de mult în bine față de perioada în care am făcut eu armata, cred că una peste alta este un oraș destul de fain. Câștigă la capitolul „de suflet”.
5. Oriunde în Maramureș... Oriunde în Bucovina... Este singura zonă din România pe care încă - din păcate - nu am vizitat-o. Trăiesc cu impresia că sutele de recenzii pozitive pe care le-am auzit despre zonele respective, că miile de fotografii și filmulețe, că sutele de ore de povești ascultate cu tema Maramureș sau Bucovina nu au cum să fie pure și simple fabulații. Imposibil ca toți oamenii ăia de au povestit să fie toți nește sensibili, banuiesc că cei mai mulți au motive obiective de simpatie pentru cele 2 zone. Câștigă la capitolul pitoresc.
Deși mi-au mai plăcut și Clujul, Tg. Mureșul, Timișoara, Mangalia și alte alte orașe, cred totuși că astea 5 ar fi ținta alegerilor mele imobiliare.
P.S.
Considerați asta o leapșă începută pe care o dau oricui are fantezii asemănătoare cu ale mele. :)

5 comentarii:

  1. asta e un top mai fain decit ala cu filme:p musai sa fie localitati din tara sau putem sari gardul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Musai din tara. Probabil ca voi incerca si un top al alora din afara, dar alta data. :)
    Locul 2 si mie mi se pare super ok, la fel si locul 1. Astea 2 sunt orasele in care m-as stabili de a savea bani, plus celelalte ca bonus.

    RăspundețiȘtergere
  3. locul 3 mi se pare minunat! :D dar si 1, 2 si 5...

    de fapt, eu am zis că intru azi doar ca să-ţi spun La mulţi ani şi să fii fericit (am reţinut bine, nu?), şi când colo m-am oprit la o lectură şi la o poveste...

    RăspundețiȘtergere
  4. Vaaaai, ce surpriza. Sunt flatat ca ai retinut asa ceva. Multumesc de urari. Asa este, azi mai adaug o vara la numaratoare.

    RăspundețiȘtergere