miercuri, 15 iunie 2011

Prostul

Cine nu a mers în service în România, cine nu a folosit măcar odată o vulcanizare, cine nu își spală mașina la spălătorie? Cred că toți cei care au mașină au dat măcar odată de preaminunații angajați cu foamea în gât care deservesc aceste stabilimente. Până nu demult aveam o spălătorie favorită, unde mi se părea mie că băiețașii angajați acolo fac treabă de calitate fără să fie foarte nesimțiți. Le lăsam de fiecare dată măcar 5 lei în plus și în schimb nu primeam chiar tot ceea ce trebuie să primească un om care plătește un serviciu, în sensul că nu îmi ștergeau mașina cum trebuie de fiecare dată sau după spălare mai găseai câte un găinaț neîndepărtat cum trebuie și alte alea... Uneori și eu mă cam grăbeam și îi îndemnam să fie mai expeditivi, ceea ce mă interesa în mod concret era să bage jetul ăla cu apă sub presiune pe la contraaripi. E, uite că încet - încet oamenii mei nu mai băgau cum trebuie jetul, ba mai mult, după ce i-am solicitat să șteargă bine mașina pe la uși a deschis oarecum iritat portierele și în bătaie de joc a mimat operațiunea. Nu îi dădusem înainte banii, eram tare curios să văd dacă fomiștii ăia sunt băieți de treabă sau dacă te întorci cu spatele te fură la greu și îi doare în fund ce clienți. După ce mi-a șters mașina mi-a specificat foarte apăsat că poate data viitoare o să iasă mai bine. Care data viitoare???? Este evident că nu am mai călcat niciodată în acea spălătorie și că nici nu voi mai călca cât voi purta penis. Data viitoare caută tu client, că și așa de la toate cele 4 rampe ocupate acum abia dacă mai vezi câte una sau 2 mașini la spălat, nici vorbă de coadă ca în alte vremuri. Deci mai sunt oameni care au făcut ceea ce fac eu, adică au acționat normal, nu au mai călcat pe la spălătorie probabil „mulțumiți” și ei de serviciile mai bune data viitoare. Plus că nu înțeleg mai multe aspecte: dacă plătesc un serviciu de ce nu primesc înapoi acel serviciu decât dacă suplimentez plata, e oarecum ilogic (dacă ămi place cum m-ai servit îți dau eu ciubuc la final, nu îmi condiționa spălarea mașinii de banii de dinainte); dacă eu îți vorbesc frumos tu de ce îmi vorbești cu „frățioare”, „șefule”, „patroane”? Nu suntem frați (slavă Domnului), nu îți sunt șef, patron sau mai ce vrei tu. Oricum, dacă eram eu patron erau șanse mici ca tu jegule să fi angajat la mine, foarte mici. Probabil că unii se gândesc că dacă mă pupă în cur primesc mai mulți bani. Acum, nu pot să îi judec pe acești oameni, până la urmă lucrează la o spălătorie, nu am mari pretenții de filosofii ridicate de la viață, dar parcă nici așa. Tot zilele astea am fost la acel stabiliment la secția de vulcanizare. Are și spălătorie (unde am zis că nu mai calc în viața mea) și vulcanizare. Am avut de schimbat un cauciuc pe față, de scos cel de iarnă pe care încă îl mai aveam pe mașină și pus ăla frumosu' de vară. Întreb cât costă și omul îmi zice că 20 de lei. Mi se pare exagerat căci la Breaza am fost cu un prieten la o vulcanizare unde și-a schimbat toate cauciucurile la mașină, și-a vulcanizat vre-o 2 dintre ele care prezentau elemente de nesiguranță și a dat pe toată tărășenia 80 de lei. De rușine că a costat atât de puțin (la București dăduse 280 lei) i-a lăsat omului 80 de lei pe chitanță și i-a dat și slujbașului (care by the way, s-a mișcat foarte repede) încă 50 de lei. Tot i-au rămas 150 de lei în buzunar... În fine, spuneam că am mers la vulcanizarea cu pricina și am cerut să îmi facă schimbul de cauciuc. 20 îmi spune omul care era vizibil pilit (cred că băuse mai mult de 2 litri de bere în ziua aia) și se apună de treabă. După ce îmi dă cauciucul jos de pe mașină se uită chiorâș la cauciuc și îmi spune oarecum luminat, într-un acces de „sinceritate”: doriți și echilibrare? Logic că vreau!!!! Pleacă și după 3 minute vine cu cauciucul pus pe jantă, montează roata și gata. 30 îmi zice, că știți, echilibrarea costă și ea. Îl întreb de cauciucul vechi, de iarnă și îmi spune: păi îl vreți înaoi? No comment. Nu mă cert cu omul, deși este evident că în ăia 20 de lei intra și echilibrarea, îi dau 30 iau cauciucul vechi și plec. Bucuros ia banii și hlizește un zâmbet de genul „hai că l-am făcut pe fraier”; ochii aparent îi sclipeau de bucurie că a scos 10 lei de la mine cât ai clipi și cred că își va mai lua o bere până ajunge acasă. Păi da, de data asta mi-ai luat banii. Întrebarea care se pune este dacă voi mai călca vreodată ca client pe la tine? Ce te faci dacă și alții mai fac ca mine, nu o să ajungi tu să mori de foame că nu o să mai ai clienți? Hai să facem un pariu... Așadar, dacă vreți să fiți serviți ca lumea, servicii de calitate, respect și toate cele, nu care cumva să călcați prin spălătoria și vulcanizarea de la intersecția Viilor cu Năsăud, vis-a-vis de Europady.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu