vineri, 17 iunie 2011

Scara

Dacă ar fi să fac eu scara valorilor umane, cred că şoferii de taxi din Bucureşti ar fi undeva sub violatorii de femei, criminali, borfaşi, hoţi, pedofili şi alte asemenea scursuri. Judecând cât se poate de obiectiv am găsit motive de onoare mai multe la categoriile astea decât la marea majoritate a şoferilor de taxi. Nu spun că toţi sunt aşa, există şi gentlemeni printre ei, dar o bună parte dintre "şmecherii" din trafic sunt taximetrişti. Sunt bizoni, ciumpalaci, retarzi, de o cretinătate rar întălnită în forme pure în natură în alt loc decât la ei. Cineva spunea odată că există 3 categorii de oameni, buni, răi şi şoferi de taxi. Încet - încet încep să îi înţeleg. Unii par că trăiesc într-un oraş pe care ei îl consideră ca fiind exclusiv al lor, în care nicio regulă nu li se poate aplica pentru că ei sunt şmecheri, sunt organizaţi într-o ciudată mafie care are regulile ei de circulaţie nu ale noastre, ale fraierilor de rând (încearcă să te cerţi cu unul dintre ei dacă nu mă crezi...), unii sunt agresivi dacă ei greşesc şi tot felul de astfel de "calităţi" deosebite. Lipsa mea de simpatie faţă de această tagmă vine de mai demult din motive mai mult decât obiective, dar de când folosesc maşina în trafic (de vre-o 5 ani mai intens) am căpătat o adevărată fobie de taximetrişti. Încă odată ţin să precizez că am întâlnit şi oameni de onoare şi cu obraz subţire, care nu păreau că sunt veritabili taximetrişti, dar ăştia au fost excepţiile, rarisimi, unul la 5 sute. Cei mai mulţi sunt nişte pramatii, puşi numai pe furt, gată să refuze curse dacă nu pare că la finalul acesteia eşti dispus să i laşi un bacşiş gras, care niciodată nu au rest, una peste alta sunt nişte oameni total nereuşiţi.

6 comentarii:

  1. E bai, bre, m-ai lovit cumplit!
    Mie mi se spune des că şofez ca un taximetrist.
    Mă duc să-mi trag două palme şi să-mi ard carnetul de şofer! Adio!


    =)) =))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum adica ca un taximetrist? Ai un limbaj violent in trafic, le tai fata oamenilor, nu dai semnal niciodata la schimbarea unei benzi de cirulatie, faci gesturi obscene atunci cand primesti claxon ca era sa ma lovesti (...), ai maimuta, furi si nu iti platesti niciodata contributiile la asigurari iar cand se pune problema sa dai si tu bani ca orice angajat din tara sta iesi la manifestatie si blochezi orasul, asculti manele in masina, scri pe portiera ca ai aer conditionat si de fapt stai cu toate geamurile deschise pe caldura de 35 de grade, iti golesti scrumiera pe asfalt cand stai la semafor, scuipi pe geamul taxiului niste flegme din alea de sunt numa bune de lipit placi de beton la poduri ? Faci tu toate astea? Daca da, atunci m-am referit si la tine. Daca numai ai un stil de condus mai sportiv nu inseamna ca tu conduci ca un taximetrist ci doar ai un stil mai sportiv. Sebastian Leob are un stil mai sportiv si asta i-a adus 7 titluri consecutive de campion mondial la soferie... Taximetristii in general au alt stil, cu multa multa smecherie. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ei, la mine e vorba de condus....sportiv doar :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Sincer speram sa spui asta... :)
    Am avut ocazia sa folosesc taxiul si in Brasov de vre-o 2 ori. Odata eram pe la 2 noaptea si incercam sa ajung de pe la Capitol pana nu stiu exact cum se numeste locul, oricum nu foarte departe. Vreau sa spun ca a luat-o omul ala prin niste stradurte inguste pe care se deplasa cam cu 90 la ora de ma rugam sa ajung cat mai repede la destinatie si mai ales foarte intreg... Temerea am aflat pe urma ca imi fusese impartasita si de ceilalti 2 oameni cu care imparteam taxiul, cunoscuti de-ai mei. Asta nu asculta manele dar parea ca ma stie de 25 de ani, cu vorbe la per tu si alte asemenea "glume". Celalat taximetrist era ok omul, m-a dus la gara in plina zi si cred ca a fost mai mult decat elegant. Oameni si oameni. In Bucuresti sunt mai multi dintre cei despre care am scris mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  5. He he he! Te-aş duce eu prin Braşov pe nişte stăzi care să-ţi crească adrenalina la cote maxime :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu sunt genul care sa adore condusul tip tataie, iimi place condusul mai sportiv, cu viteza, dar uneori este bine sa aplicam ceea ce mi-au spus mai multi piloti de curse: viteza numai pe circuit, numai la raliuri, in trafic conducem astfel incat sa nu riscam nimic. Prin brasov m-a dus nenea ala cu taxiul de imi cam statea inima, nu din cauza vitezei ci din cauza iminentei producerii unui accident, caci a merge cu asa viteza in asa loc ingust este mai putin inspirat. Am vorbit mai demult cu Onoriu, pilotul care alearga pe VTM, deci probe exclusiv de viteza si l-am intrebat cum este si ca fain ca ste sa mearga cu viteza si in trafic. Mi-a spus ca asa este, e fain si sunt senzatii minunate dar niciodata nu a exersat viteza in trafic. Nu e singurul care a povestit asa ceva. Asadar, una e a conduce mai rapid, mai vanjos, cu 70 - 80 in loc de 40 - 50 si alta e a face manevre de bravura, riscante pentru sine si persoana altora..... In ceea ce priveste doamnele la volan, am mers odata cand eram la facultate cu o colega care conducea mai mult decat sportiv si senzatia a fost una foarte faina, caci de regula fetele conduc mai prudent, nu risca aiurea si nu incurca traficul cu nesimtire. ;)

    RăspundețiȘtergere