luni, 20 februarie 2012

La stat

Stăteam şi mă întrebam zilele astea, oamenii care lucrează la stat au sau nu au dreptul de a fi trataţi cu demnitate? La Revoluţie s-a murit pentru demnitate umană aşa în general, sau ca pentru toată lumea să fie demnitate şi pentru nenorociţii ăia care lucrează la stat să nu fie, să fie umiliţi şi batjocoriţi? Adică, dacă merg să îmi plătesc impozitul sau mai ştiu eu ce taxă, ca să mă răzbun, am voie sau nu am să mă comport ca un jeg în faţa funcţionarului plătit cu un sfert din salariul meu numai ca să îmi vărs năduful pe statul ăsta al nostru ce îmi ia taxe? Ăia de la ghişeu, din spatele unei adrese de e-mail publice, din spatele unui telefon de relaţii cu publicul, au voie să aibă demnitate umană sau ăla face parte dintr-o categorie specială de oameni care sunt plătiţi să ne suporte nouă "valorile intelectuale"? Dacă îl înjur, el poate riposta sau nu? Există două categorii de oameni, ăia de la stat şi ăia de la privat, în prima fiind angajaţi numai cei care "nu performează" in sistemul privat? Deci, toţi oamenii de la stat sunt nişte loaze şi atunci noi suntem îndreptăţiţi să îi futem în gură şi să le facem ce vrem, pentru că noi suntem fiinţe superioare iar ei sunt nişte mizerii care primesc bani din banii noştri şi deci ar trebui să ne sărute sandalele atunci când ne văd? Au oamenii care lucrează la stat nervi, sentimente, familii, emoţii sau astea sunt apanajul celor care stau de partea asta a ghişeului? Grele întrebări. Grele.

4 comentarii:

  1. functionarul public - in viziunea ta - seamana cu un soi de latrina publica. trist, dar adevarat. cum e adevarat si faptul ca o parte din functionsrii publici sint aroganti si iau ghiseul drept tron - ala de rege, nu ala pe care regele sta singur-. eu cred ca adevarul e la mijloc. si mai cred si ca ar trebui sa ne respectam mai mult pe noi insine si meseria pe care o facem. nici sa nu permitem sa fim calcati in picioare, dar nici sa nu-i calcam pe ceilalti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Anticipam oarecum genul asta de raspuns. :) Daca dau de un functionar care este - hai sa zicem asa - mai putin dispus sa fie foarte amabil cu mine, eu nu o sa ma cobor la nivelul acela niciodata. Indiferent ce ar face el, pentru mine nu va fi niciodata un motiv sa ma comport la fel ca el. Dar eu aici nu aveam in minte functionarul imbecil, ci pe acela care este bine intentionat si care vine la treaba sa isi serveasca contribuabilul cu cinste si pricepere, care trebuie sa vada intreaga jegosenie din poporul asta in fiecare zi numai pentru ca salariul lui se plateste din bugetul de stat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cred ca nu exista "functionar imbecil" dupa cum nu exista nici contribuabil "neam prost" in general. Ci caractere si caractere.
      Fiecare se poarta la servici dupa cum ii este firea.

      Ștergere
    2. De acord, nu e corect sa generalizam. Doar ca eu traiesc cu impresia ca atitudinea unei bune parti a "contribuabililor" au o atitudine incorecta fata de functionarii de bun simt. :) O buna parte nu este totuna cu toti, foarte corecta observatia.

      Ștergere